Leerstof van 16maart tot 20
maart
Beste ouders,
Hieronder vind je de lessen die de leerlingen thuis kunnen afwerken. De leerstof is op vrijdag 13 maart aangebracht. De leerlingen weten wat ze moeten maken en wat niet. Volgende week vrijdag plaats ik nieuwe lessen op de klasblog die de leerlingen dan mogen afwerken.
Wiskunde
1.Een natuurlijk getal cijferend
delen door een natuurlijk getal of een kommagetal van 1, 2 of 3 cijfers tot op
0,1, 0,01 en 0,001 nauwkeurig , de rest bepalen (les108)
2. De ongelijke verdeling
uitvoeren als de som en de verhouding van de delen gegeven zijn. Een breuk
interpreteren als het resultaat van een verdeling of als een verhouding. Een
verhouding omzetten in een breuk of een percent en omgekeerd. (les109)
3. Inzien dat de oppervlakte van
een kubus en een balk gelijk is aan de som van de oppervlaktes van de
grensvlakken .De oppervlakte van een kubus en een balk berekenen door de som te
maken van de oppervlaktes van de grensvlakken. Een oplossingsplan opstellen en
dat nauwgezet uitvoeren en een probleem schematiseren. (les 110)
https://www.xnapda.be/filmpjes/6de-leerjaar/oppervlakte-van-balk-en-kubus
https://www.xnapda.be/filmpjes/6de-leerjaar/oppervlakte-van-balk-en-kubus
4. In praktische situaties
(on)gelijknamige breuken optellen en van elkaar aftrekken; natuurlijke getallen
en breuken optellen en breuken aftrekken van natuurlijke getallen. In
praktische situaties kommagetallen en breuken optellen; breuken aftrekken van
kommagetallen en kommagetallen van breuken. (les 111)
https://www.xnapda.be/filmpjes/6de-leerjaar/gelijknamige-breuken-optellen-en-aftrekken-deel-1
5. In praktische situaties
gemengde getallen optellen en aftrekken, ook in combinatie met natuurlijke
getallen, kommagetallen en breuken. (les113)
6. Inzien dat de oppervlakte van
een cilinder gelijk is aan de som van de oppervlaktes van de grensvlakken en
dat inzicht toepassen bij de oppervlakteberekening. De basisformule 'b x h'
kennen en toepassen. De formule om de oppervlakte van een cirkel te berekenen
kennen en toepassen.(les 114)
Taal en spelling
1.Studerend lezen (les 7.10)
2. De kinderen beheersen het schrijven van zinnen en zinstukken
tussen aanhalingstekens. De kinderen kunnen woorden schrijven met een ‘j’ die
je niet schrijft. (les 7.3) https://www.xnapda.be/filmpjes/6de-leerjaar/aanhalingstekens
3. De kinderen kunnen woorden met th schrijven.
De kinderen kunnen woorden alfabetisch rangschikken. (les 7.4)
4. De kinderen kunnen woorden schrijven die eindigen op e en op en. De
kinderen kunnen werkwoordsvormen schrijven. (les 7.5)https://www.xnapda.be/filmpjes/6de-leerjaar/werkwoorden-de-tegenwoordige-tijd
https://www.xnapda.be/filmpjes/6de-leerjaar/werkwoorden-de-verleden-tijd
https://www.xnapda.be/filmpjes/6de-leerjaar/werkwoorden-de-verleden-tijd
Frans
Contact 12 : lezen , spreken over je vrijetijdsactiviteiten , het
werkwoord ‘lire’ en ‘dire’ kunnen vervoegen , ook werkwoorden als se lever , se
laver , s’habiller kunnen vervoegen. Oefeningen in werkboek.
Temporekenen p.52+53+54
Frans gele map C12+ C13
1 boek lezen (vrije keuze) + boekbespreking (20/04)
Ook op kweetet kan je oefeningen Frans vinden.
Ook op kweetet kan je oefeningen Frans vinden.